hamradioshop.ro
Articole > Evenimente, insemnari de calatorie Litere mici Litere medii Litere mari         Tipariti

Casatorit si radioamator in SV8

Alin Daniel Codreanu YO4JNX

Pe data de 24 august 2014, am zis sa imi fac curaj si sa ma duc la Primaria Sectorului 1 Bucuresti, pentru a spune 'Da!' in fata ofiterului de stare civila. A urmat petrecerea evenimentului toata noaptea, iar a doua zi in jurul pranzului, am luat bagajul, statia, antena si proaspata 'nevastuica' si am plecat catre insula Lefkada, Grecia.

Drumul a fost superb insa foarte obositor, totalul fiind de 120L de motorina si 2600 km, parcursi in doua etape. Luna de miere a fost programata doar o saptamana, cu plecare pe data de 25 august si oprire in Tesaloniki, ca apoi pe 26 august dimineata sa plecam catre Vasiliki in cel mai sudic punct locuibil al insulei Lefkada.

Mai multe informatii despre insula se gasesc pe wikipedia http://en.m.wikipedia.org/wiki/Lefkada.

Programul a fost facut in felul urmator:
Ziua 1: cunoasterea zonei Vasiliki, restaurante, puncte istorice, activitati de agrement etc.;
Ziua 2: plaja si relaxare, montarea aparaturii radio, plimbari in portul Vasiliki cu bicicleta;
Ziua 3: inchiriat motocicleta si parcurgerea a 100 km pe coasta de Vest, la plaja Katziki si plaja Gremeni cu cele 250 de trepte (254 dupa mine);
Ziua 4: croaziera de la ora 9:00 pana la ora 18:00 pe marea Ionica cu vasul Makedonian Palace, vas ce a ajuns si la cativa metri de malul insulei private Scorpios (Vezi wikipedia despre armatorul grec Onassis);
Ziua 5: din nou plaja si relaxare la malul marii (ziua 4 a fost ingrozitor de obositoare);
Ziua 6: sotia la cumparaturi de suveniruri si nimicuri, eu activitate radio, iar seara, impreuna la o scurta balaceala si cina in portul Vasiliki.

Ultima zi, plecarea din Vasiliki catre Meteora printr-un peisaj minunat montan cu temperaturi de la 28 pana la 13 grade si oprirea la Tesaloniki.

Aici, in insula, peste tot romani, englezi, italieni si germani, toti in excursii si in plimbari, nimeni nu era suparat, nimeni nu era nervos, toata lumea relaxata.

Drumurile sunt bune, autostrazile cu plata (1,40-3€/50km), multe serpentine, mult peisaj, multe intersectii la colt de casa, trafic cu multa rabdare, iar singurul sofer nervos si gornist era sigur roman HI HI.

Mancarea si amuzamentul se plateste mult mai scump ca la noi, este de preferat sa se fereasca restaurantul cat si taverna pretul fiind chiar dublu fata de magazinul de la colt (deci nu supermarket). Portiile sunt mari, un cheeseburger poate ajunge la 300gr de carne plus cartofi prajiti, iar pretul de numai 9€.Mancarea traditionala(giros,suflaki) in cetrul orasului, o masa te poate ajunge la minim 23.5€, cand la periferie sau in alt oras te ajunge undeva la 15-17€, aceeasi masa. TVA-ul difera, mai mic la mancare, mai mare la alcool, in concluzie ... mai mic decat la noi.

Mijloacele de transport preferate aici sunt scuterele pana in 200cmc, motociclete pe sosea apar foarte rar, iar daca apar sunt de tip enduro sau de colectie (bmw r75, r50), casca fiind obligatorie prin lege dar nefolosita de majoritatea.

Cu 20€ poti achizitiona pentru o zi un vehicul pe doua roti plus 5€ benzina care va trebui sa o pui singur. Hotelul unde am stat punea la dispozitie biciclete fara nici un fel de cost, asta fiind de mare ajutor in micile drumetii prin oras.

Trecem peste mica descriere a peisajului socio-economic si ne intoarcem la activitatile noastre. Am zis ca nu se poate sa neglijez radioamatorismul in aceasta vacanta si fara sa stau pe ganduri am bagat in rucsac Atals-180 si un dipol de 20m lungime, iar ca alimentare am folosit acumulatorul de la masina.

Cu o saptamana inainte am fost la Bolintin Vale, unde Stefan (YO9YVA) m-a ajutat sa montez DR-135 pe masina.

Ajuns in Sofia, ca orice turist e imposibil sa nu te pierzi in oras, asa ca am incercat un apel in 145.500 cat si mai sus si mai jos insa nu am reusit sa fac nici o legatura cu nici un radioamator din LZ in banda de VHF.

In Tesaloniki exista un repetor care pe ecolink e bocat, un R5 cu ton de 88.5 care este mai tot timpul folosit, din pacate radioamatorii nu raspund nici la apel in fonie, nici telegrafie si nici macar la apel de urgenta....trist.

M-am bucurat foate mult la intoarcere, ca, desi ploua, am reusit sa pozez un yagi pe care era ridicata si o verticala undeva la etajul 3 al unui bloc central din oras.

In Ioannina este frecventa locala de 145.525 mhz unde exista activitate. Am facut cateva legaturi cu doi radioamatori din care unul dintre ei din Creta (Ioannina poate fi accesata si prin ecolink).Erau foate bucurosi ca au auzit un indicativ de YO, insa nu au putut sa ma ajute cu mai multe informatii despre repetoare sau frecvente locale.

A doua zi am reusit sa cad la o intelegere cu managerul hotelului unde eram cazati, care a fost binevoitor sa ma lase sa intind antena undeva intr-un spatiu verde, dar masina nu puteam sa o parchez in acel loc mai mult de 2 ore.

Am inaltat antena undeva la 2 metri deasupra solului (intre un loc de joaca si un stalp de poarta), cu o buna deschidere la mare (50-100m), am montat statia si am inceput sa lucrez dimineata intre 7:30-9:00 cand 'nevastuica' doarmea HI.

In toata perioada propagarea a fost la pamant, QRM puternic, QSB mai mereu, am prins si concursul YO de scurte in care mi-a limitat CQ-ul. Nu am reusit sa lucrez decat in 7Mhz, in 14Mhz am schimbat numai doua trei controale doar sa vad daca statia functioneaza. Dintre statiile YO lucrate se numara YO2CNH, YO2MBU, YO2LGH, YO2CRW, YO2BBP, YO3JW, YO3FNM, YO3BR, YO3YX, YO3SV, YO3BAP, YO3HFY, YO6UZ, YO7FBM, YO7MJH, YO9IJP, YO9CFP. Multumesc foarte mult pentru legaturi si pentru QSO-uri tuturor statiilor YO.(sper ca nu am omis pe nimeni)

Au mai fost lucrate si alte statii din Europa, dar cea mai interesanta a fost SV0XCA/5 operata de LZ1WL, (op. Walentin) cu care am avut un superb qso, acesta aflandu-se in Insula Kos tot din Grecia.

Desi timpul nu mi-a permis foarte multe legaturi, m-am detasat putin si am simtit din nou ca sunt acasa de fiecare data cand auzem o statie vorbitoare de limba romana.

Insula Lefkada este o destinatie atat de vacanta cat si de activitate radio foarte buna, cu oameni minunati si locuri ce trebuiesc vazute, imi pare foarte rau ca nu am putut ramane mai mult dar nimic nu se compara cu senzatia de a lucra dx-uri de pe o plaja pustie, pe o insula, la umbra unui palmier cu ceva rece la piciorul mesei.

Sper ca la anul sa auzim iar in banda SV8/YO4JNX/P cu CQ YO.

73,
Alin

Un mic album de concediu se gaseste pe www.yo4jnx.blogspot.ro
Filmulete din concediu pot fi vazute la adresa:
(Mai simplu cautam yo4jnx pe www.youtube.com)

Alin Daniel Codreanu YO4JNX

Articol aparut la 11-9-2014

6750

Inapoi la inceputul articolului

Nu exista comentarii postate.