hamradioshop.ro
Articole > Intamplari adevarate Litere mici Litere medii Litere mari     Comentati acest articol    Tipariti
07.07.07

Glimeea

Mihai-Danut Chis YO5DAS

La Targul radioamatoricesc de la Oradea, care se desfasura in fiecare an in jurul datei de 10 mai, YO2BLX-Nelu, YO7HGM-Marian, YO3CYR-Gelu si YO5DAS-Dan, au plecat sa vada la fata locului un amplasament pentru Campoinatele Internationale de UUS. Locatia KN16UG = in localitatea Damis-Bratca, Jud Bihor=Virful Glimeea. Am decis, cu totii, dupa ce am ajuns sus pe Glimeea ca ar fi o locatie buna pentru concurs.

Si au inceput pregatirile... am determinat locatorul , identic cu cel aflat de Marian. Nelu si Marian au "mesterit" 4 antene DK7ZB cu cite 7 elementi pe un pilon de 6 m, alimentarea lor fiind facuta cu cablu H-1000, pentru 144 MHz si inca un ansamblu de 4 antene DK7ZB cu 13 elementi pentru 432 MHz, la fel pe un alt pilon de 6 m.

Atelierul de lucru: se verifica o antena!

Apoi in 6 iulie ne-am dat intilnire in Oradea: eu am venit din Piscolt/SM iar Nelu,Mariam si Gelu din Chisineu-Cris/AR, am mai completat necesarul de provizii si am plecat cu trei masini: Nelu cu toate antenele pe masina=masina arata extraordinar, mai ales din departare..., Marian cu echipamente si eu-Dan cu...masina mai mult goala... Cu noi a venit si Gelu, care a mai fost expeditionar UUS, avind mai multa experienta in portabil decat noi, ceilalti trei...incepatori!

Totul a fost bine pana cind am descarcat tot ce trebuia dus sus, cam cu 170 de metri mai sus dar...aproape pe verticala! Dar norocul nostru un localnic cu un tractor si o remorca de munte si-a oferit serviciile: sa ne duca sus cu toate...ce le aveam cu noi. Negocierea privind transportul a fost scurta: ne-a cerut cam la jumatate din cit credeam noi...

Ajutorul nostru!

Am ajuns pe virf... ASL 948m. A fost vint destul de puternic, dar cu soare, nu prea cald. S-a instalat prima data "bateria" de 4 antene pentru 432 MHz, corturile,apoi bineinteles ca pe un vint mai tare, de creasta, am incercat sa instalam cortul pentru 144 MHz .Dar fiind un cort de ...campie, am avut norocul ca nu am fugit dupa prelata...spre vale... Am fixat cortul- o improvizatie, cu crengile pe care le-am gasit in apropiere, dupa cum se vede intr-una din poze. In fine, se instaleaza generatorul de curent, mesele de concurs si ...restul echipamentelor .

Se incearca statiile doua statii FT 897 D...FARA PA! Antenele sunt FB (tnx Nelu si Marian). SWR foarte bun la conditiile de portabil, se incearca si "rotoarele"-manuale...care sunt ok.

Am fost multumiti de mica noastra tabara, de modul cum am reusit sa instalam totul...

Ramine doar sa vedem cum se vor comporta statiile , antenele si mai ales daca vremea va fi de partea noastra..

Cortul de odihna=YO3CYR, cortul de lucru 432 MHz si antena, generatorul de curent

A inceput concursul...a mers bine, Nelu reusind chiar si un DL...

Indicativul pe care l-am activat a fost YO7KXJ/p, al Universitatii din Pitesti.

In 144 MHz au lucrat CW si SSB Nelu si Dan, in 432 MHz au operat Gelu si Marian.

Nu am dorit un scor special insa am vrut sa facem cel putin 100 de QSOuri...si am facut 133 legaturi in 2 m si32 legaturi bilaterale in 70cm.

Nu am fost deranjati de...clujeni, desi ne-au dat spletere...

Am lucrat cam tot ce se auzea, au fost putine statii pe care le-am auzit si nu le-am trecut in LOG.

Evidenta QSO urilor am facut-o pe hartie desi Marian a venit cu un Laptop.

Seara=noaptea pe la ora 24 CFR eu si Nelu am coborit la masini sa dormim si sa avem grija de mijloacele noastre de transport, Gelu si Marian raminind sus...Dimineata cam pe la ora 08 CFR am urcat sus la concurs, de data asta mai greu la urcus... Imi aduc aminte ca seara cind am coborit a fost...foarte bine, dar mai ales pe o iarba cu roua a fost si foarte rapida...si lunecoasa...panta!

Dimineata, am mai facut citeva QSO uri si apoi am pregatit micul dejun ardelenesc: slanina cu ceapa pe frigari – betele de baza la fript de slanina, sunca ardeleneasca, oua , brinza, lubenita (care avea mai mult de 9 kg)... cu tot ce mai era necesar...

144 MHz, antena, cortul, "rotorul de antenna"-Dan si operatorul la statie-Nelu

La micul dejun: poftiti cu noi!

A trecut de ora 11 CFR cind ne-am mai trezit la realitatea locului: noi am venit la concurs ...nu la ... mincare!

Totul a fost ok , am mai avut si vizitatori, localnici care se uitau la noi in liniste si se delectau cu ti-ti-taa...si se mirau ca niste oameni...care pareau seriosi se jucau ca si copii, cu...CQ Test...

Pe toata perioada concursului timpul a fost excelent soare, cu un vint de creasta, fara ploaie! Cer senin...sau cu putini nori! Noapte cu stele!

Cele doua amplasamente fiind la mica distanta una de alta, mai strigam ..."Treci pe 144xxx", sau "Pe 432xxx te cheama...".

Am reusit cu greu sa adunam totul dupa terminarea concursului si drumul la vale tot cu ...tractorasul...De data asta am platit mai putin, fiind deja clienti vechi!

Pe la miezul noptii...am ajuns fiecare in QTH ul propriu...obositi dar cu bucuria ca am reusit ceva bun: sa ne simtim bine 2 zile, sa ne cunoastem mai bine intre noi, sa mai facem si Radioamatorism!

Bineinteles ca am visat la o alta iesire, in anul urmator, dar...totul a ramas doar un vis.

YO5DAS - Dan, YO2BLX - Nelu, YO7HGM - Marian, YO3CYR - Gelu

YO5DAS-Dan

P.S. Tnx ...remember...Nelu!

Mihai-Danut Chis YO5DAS

Articol aparut la 27-8-2013

7444

Inapoi la inceputul articolului

Comentarii (6)

• Postat de Stolnicu Petrica - YO9RIJ la 2013-08-28 00:59:57 (ora Romaniei)
  • Felicitari! O UUSxpeditie reusita si o activitate de radioamatorism frumoasa! Nimeni nu se va indoi ca ati fost acolo! Frumos exemplu! La mai multe! 73! de YO9RIJ Petrica

• Postat de Zoli - YO2LZA la 2013-08-28 15:27:14 (ora Romaniei)
  • Felicitari pentru initiativa si pentru reusita expeditiei! Puteti sa va considerati norocosi, noi (YO2YA, YO2CDX, YO2LZA) am fost pe Muntele Mic KN15FI si am avut parte de toate elementele naturii dezlantuite: furtuna, vant puternic, grindina, ploaie torentiala si cel mai rau descarcari electrice foarte aproape de amplasamentul nostru. Din cauza conditiilor meteo extreme, sambata in jurul orelor 19 am decis sa abandonam.
    O singura intrebare, sigur e corect locatorul KN16UG? Dupa harta mea, careul KN16UG este situat la sud de Aiud, fiind strabatut de drumul E81. Din cate stiu, Damis-Bratca se afla la est de Suncuius, in careul KN16HW.

Succes in viitoarele expeditii,

Zoli YO2LZA

• Postat de Chis Mihai-Danut - YO5DAS la 2013-08-28 20:00:04 (ora Romaniei)
  • Zoli, ai dreptate! Multumesc de observatie.
    Locatorul a fost si este KN16GU.
    Greseala imi apartine si este din redactare.
    73s Dan,yo5das

• Postat de ghita - YO8CLN (yo8cln) la 2013-08-30 08:35:20 (ora Romaniei)
  • Felicitari Danut! O descriere la fel de frumoasa ca si realizarea in sine! Pacat ca, asemenea realizari sint, de multe ori, umbrite de felul in care sint tratate logurile dupa concurs. 73! de yo8cln

• Postat de Francisc VISKY - YO2MHF la 2013-08-31 14:02:33 (ora Romaniei)
  • Felicitari tuturor pentru modul de participare la concurs si pentru felul in care ati realizat "reportajul". Din pacate la QTC de Arad am prezentat doar linku-ul pentru ca articolul aparuse in timpul QTC-ului...

• Postat de Ionel Novac - YO5DAS la 2013-12-01 16:38:20 (ora Romaniei)
  • Felicitari pentru actiunea dvs. Surpriza mi-a fost foarte mare, fiind vorba despre o actiune reusita, realizata in satul meu natal Damis (acum sunt stabilit in Bucuresti), iar articolul l-am gasit cautand informatii despre QSL card (de care sunt pasionat). Mi-ar face o mare placere daca mi-ati putea trimite, inclusiv contracost, astfel de materiale. Cu multumiri anticipate si mult succes in nobila dvs activitate.

Scrieti un mic comentariu la acest articol!

Opinia dumneavoastra va aparea dupa postare sub articolul "Glimeea"
    Comentariul trebuie sa se refere la continutul articolului. Mesajele anonime, cele scrise sub falsa identitate, precum si cele care contin (fara a se limita la) atac la persoana, injurii, jigniri, expresii obscene vor fi sterse iar dupa caz se va ridica dreptul de a posta comentarii.
    Comentariu *

Trebuie sa va autentificati pentru a putea adauga un comentariu.

Opiniile exprimate în articole pe acest site aparţin autorilor şi nu reflectă neapărat punctul de vedere al redacţiei.