hamradioshop.ro
Articole > Concursuri si diplome Litere mici Litere medii Litere mari     Comentati acest articol    Tipariti

CQWW SSB din Insula Madeira

Partea a III-a

Tiberiu Tebeica, YO9GZU si Andy Ruse, YO3JR

(Partea a II-a)

     
CQ Worldwide DX Contest, SSB, 2006

Call: CT9L
Operator(s): AI6V, AI6YL, DD2SMA, DF7ZS, DJ6QT, DL1QW, DL8OBF, YO3JR, YO9GZU
Station: CT9L

Class: M/M HP
QTH: Santana, Madeira
Operating Time (hrs): 48

Summary:
 Band  QSOs  Zones  Countries
------------------------------
  160:  161     8       50
   80:  484    16       77
   40: 1666    32      119
   20: 2705    38      140
   15: 3421    38      151
   10: 1209    27      100
------------------------------
Total: 9646   159      637  

Total Score = 22,834,320

Club: Rhein Ruhr DX Association

Din primele minute ale concursului se contura o problema care avea sa afecteze serios scorul final. Statia care rula in 80m avea dificultati in a stabili o frecventa de run, si totodata se chinuia serios pentru a pune in log statii cu semnal puternic. Si in 160m aveam de-a face cu aceeasi problema (film 1). Caracteristicile de radiatie ale verticalelor construite pentru aceste benzi erau in parametri normali si totusi semnalul nostru in EU si NA era foarte slab fata de asteptari, cu eficienta de lucru extrem de scazuta. Pe parcursul primelor doua ore de concurs a trebuit ca statia running 80m sa treaca de cateva ori in 20m pentru a-si creste rata, dar nici 20m nu mai era in forma asa buna la acea ora (ora locala 1), mai existand doar o slaba deschidere, nu cu semnale excelente, spre U.S. Coasta de Est. In schimb, in 40m treaba mergea excelent si astfel s-a mentinut in primele ore o rata totala cu 60q/h mai mare fata de cea din anul precedent (dupa primele doua ore: 420 qso vs. 300 qso/2005) Era insa frustrant faptul ca cele doua benzi inferioare nu au aceeasi eficienta ca 40m, si pana la sosirea diminetii rata a scazut in comparatie cu 2005. Asteptam nerabdatori rasaritul ca sa putem trece in benzile superioare si pentru a vedea ce se intampla cu antenele de 80m si 160m, problema din care am invatat o lectie: intr-o expeditie se incepe intotdeauna cu asamblarea antenelor pentru benzile de jos, ce pot fi testate apoi in noptile urmatoare. Noi am procedat exact invers, antenele pentru 80m si 160m fiind ridicate in cea mai mare parte vineri seara.


Film 1

Intr-adevar situatia a inceput sa se imbunatateasca dupa ridicarea soarelui pe cer, cu rate de 150-200 qso/h pentru fiecare dintre statiile running, in 20m si 15m. Dupa 10 UTC, cand s-a deschis spre EU si banda de 28Mhz, a urmat o explozie de legaturi. Intervalul 10-12 UTC a fost cea mai buna perioada din intreg weekend-ul, in aceste doua ore fiind logate peste 800 qso in 10m si 15m (film2 si film 3).


Film 2

Ratele maxime pe intervale de timp (minute):

 Min  Rata  QSO  Interval timp
 10  8.90   89   1134 - 1143
 20  8.75  175   1131 - 1150
 30  8.47  254   1121 - 1150
 60  7.75  465   1051 - 1150
120  7.25  870   1027 - 1226

Banda de 10m a fost deschisa sambata cca 6 ore, timp in care s-au pus in log 1000 de legaturi, mai multe ca numarul total de legaturi realizat aici in 2005 (900). Cea mai buna ora intreaga a fost de 271 qso (11UTC - propagare spre EU). 15m a mers excelent toata ziua, cu un varf de 274 qso intr-o ora (16 UTC - propagare spre NA).

Date          UTC   Total   1,8  3,5     7    14    21    28    Running Total   RUN#1  RUN#2
DAY#1 =======================================================================================
2006-10-28    0      236     11    3   169    53                      236       DF7ZS  YO9GZU
2006-10-28    1      179      9   34   136                            415       DF7ZS  YO9GZU
2006-10-28    2      135      8   21   101     5                      550       DL8OBF YO3JR 
2006-10-28    3      128      8   12   108                            678       DL8OBF YO3JR
2006-10-28    4      126     23   10    93                            804       DL1QW  YO9GZU
2006-10-28    5      114     11   13    89     1                      918       DL1QW  YO9GZU
2006-10-28    6      106      3   32    53    18                     1024       DJ6QT  YO3JR 
SR ------------------------------------------------------------------------------------------
2006-10-28    7      202           5    52   115    30               1226       DJ6QT  YO3JR 
2006-10-28    8      231                 8    85   138               1457       DD2SMA DL1QW 
2006-10-28    9      252                 1   113   131     7         1709       DD2SMA DL1QW 
2006-10-28    10     378                      64   161   153         2087       DF7ZS  YO9GZU
2006-10-28    11     448                       8   169   271         2535       YO3JR  YO9GZU
2006-10-28    12     347                       8   158   181         2882       DL8OBF YO9GZU
2006-10-28    13     262                      10   131   121         3144       DL8OBF YO9GZU
2006-10-28    14     335                       8   203   124         3479       DL1QW  DF7ZS 
2006-10-28    15     287                       8   189    90         3766       DL1QW  DF7ZS 
2006-10-28    16     398                     115   274     9         4164       YO3JR  YO9GZU
2006-10-28    17     365                     190   167     8         4529       YO3JR  YO9GZU
SS ------------------------------------------------------------------------------------------
2006-10-28    18     316                 5   134   173     4         4845       DL8OBF DD2SMA
2006-10-28    19     334                 2   123   202     7         5179       DL8OBF DD2SMA
2006-10-28    20     294           3    12   141   134     4         5473       DF7ZS  DL1QW 
2006-10-28    21     180          12    73    95                     5653       DF7ZS  DL1QW 
2006-10-28    22      77      3   10    32    20    12               5730       DJ6QT  YO3JR 
2006-10-28    23      79      2   25    48     4                     5809       DJ6QT  YO3JR 
DAY#2 =======================================================================================
2006-10-29    0       67      4   10    50     3                     5876       DD2SMA DL8OBF
2006-10-29    1       72      8   11    51     2                     5948       DD2SMA DL8OBF
2006-10-29    2      115     13   90    10     2                     6063       DF7ZS  YO9GZU
2006-10-29    3      108          50    53     5                     6171       DF7ZS  YO9GZU
2006-10-29    4      133      5   66    60     2                     6304       DF7ZS  YO9GZU
2006-10-29    5      121     41   26    52     2                     6425       YO3JR  YO9GZU
2006-10-29    6       43      3   11    13    16                     6468       DJ6QT  DD2SMA
SR ------------------------------------------------------------------------------------------
2006-10-29    7      146           5     8   115    18               6614       DJ6QT  DD2SMA
2006-10-29    8      159                 6   105    48               6773       YO3JR  DL1QW 
2006-10-29    9      193                     117    75      1        6966       YO3JR  DL1QW 
2006-10-29    10     194                     112    77      5        7160       DL8OBF DF7ZS 
2006-10-29    11     300                      16   149    135        7460       DL8OBF DF7ZS 
2006-10-29    12     173                      16    85     72        7633       YO3JR  DD2SMA
2006-10-29    13     173                      52   114      7        7806       YO3JR  DD2SMA
2006-10-29    14     148                      47    97      4        7954       YO9GZU DL1QW 
2006-10-29    15     221                      67   152      2        8175       YO3JR  DL1QW 
2006-10-29    16     245                      85   160               8420       DL8OBF DF7ZS 
2006-10-29    17     188           1          78   109               8608       DL8OBF DF7ZS 
SS ------------------------------------------------------------------------------------------
2006-10-29    18     273                13   191    65      4        8881       YO3JR  YO9GZU
2006-10-29    19     316      1    3   138   174                     9197       YO3JR  YO9GZU
2006-10-29    20     214      3    4    53   154                     9411       DJ6QT  DL8OBF
2006-10-29    21     110      1    8    75    26                     9521       DJ6QT  DL8OBF
2006-10-29    22      58      3    9    46                           9579       YO3JR  YO9GZU
2006-10-29    23      67      1   10    56                           9646       YO3JR  YO9GZU
=============================================================================================
Total               9646    161  484  1666  2705  3421   1209        9646                    

In timpul zilei, sambata, s-au pus mai multe radiale la cele doua verticale, cca. 20 pentru fiecare, dar se observa ca nu s-a realizat in serile urmatoare o imbunatatire semnificativa a cifrelor din 80m si 160m. Constienti de handicap, spre sfarsitul concursului ne-am hotarat sa schimbam categoria la M/M, unde concurenta din zona a fost ceva mai redusa, si exista avantajul geografic fata de statiile din Caraibe. Nu era alta cale de a suplini multiplicatorii lipsa din 80m si 160m.

Primele 24 de ore le-am incheiat in grafic, cu 5800 de legaturi, fata de cele 5200 realizate in 2005. Multiplicatorul total deasemenea a fost mai bun fiindca slaba performanta din benzile de jos a fost compensata in 40-10m. A doua zi deschiderea din 10m a fost foarte mica, fara semnale ca in prima zi, facandu-ne sa stam aproape toata ziua cu o statie in 20m, intr-o banda plina la refuz, deci fara posibilitate de a stabili rate mari in EU. Abia dupa apus rata in 20m a crescut la peste 150 qso/h, cand banda s-a deschis spre NA.

Per total intreaga echipa a fost multumita de rezultatul final, chiar cu problemele avute. Am reusit sa ne atingem obiectivul, cu un scor de top 3 world M/M, depasind scorul declarat in 2005 (aprox. 21mil pct.). Iata clasamentul provizoriu top 6 M/M World CQWW SSB 2006:

Call               QSOs Zones Cntry    hr      Score 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
CT3YA              9972   175   703    48  26,037,090
CT9L               9650   159   637    48  22,834,320
V26B              10990   150   548    48  18,729,434
PJ2T               9855   144   504    48  18,608,676
DR1A              11513   175   748    48  17,939,428
YV4A               8752   152   535    48  17,500,638

Statii pretendente la top 6 world care nu si-au declarat scorul: 9K2HN, EF8A, VP5T, XF4DL. CT3YA, V26B si PJ2T au lucrat deasemenea cu doar doua statii running, dar au optat pentru categoria superioara M/M. CT3YA au schimbat categoria in ultima zi inainte de termenul final pentru trimitere a logurilor, fiind avantajati de scor, ei declarand initial la 3830 categoria M/2.

Detaliat pe benzi:

Call     160m Q/Z/C   80m Q/Z/C   40m Q/Z/C   20m Q/Z/C   15m Q/Z/C   10m Q/Z/C
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
CT3YA     164/11/ 56  850/23/ 93 1968/35/127 2848/38/154 3000/37/156 1142/31/117
CT9L      161/ 8/ 50  484/16/ 77 1666/32/119 2705/38/140 3421/38/151 1209/27/100
V26B      245/10/ 33  750/23/ 96 1984/29/118 3005/34/116 3955/35/127 1051/19/ 58
PJ2T      231/10/ 26  900/24/ 94 1407/29/109 3200/35/119 3032/30/114 1085/16/ 42
DR1A      773/11/ 65 1923/23/103 2552/36/138 3405/40/164 1845/37/161 1015/28/117
YV4A      102/10/ 19  582/19/ 73 1360/31/114 2848/38/138 3039/29/111  821/25/ 80

Din nou nu am fost ocoliti de emotiile produse in urma unei intreruperi a curentului electric duminica la pranz, dar pana a durat doar 10min si am putut respira usurati, reluandu-ne activitatea.

La finalul concursului ne-am strans cu totii in shack pentru a sarbatori rezultatul. Cel mai mult conta ca am avut ocazia sa ne cunoastem la un eveniment de aceasta talie si ca am reusit sa ne descurcam bine ca echipa, cu un rezultat onorabil pentru setup-ul stil field day pus la dispozitie. Imediat dupa sfarsitul concursului o statie a mers in 80m pe 3830 kHz ca sa auzim rezultatele declarate de statiile americane M/M: KC1XX, K3LR, W3LPL. Chiar daca eram cu totii obositi, entuziasmul ne-a mai tinut la discutii ceva vreme pana sa mergem la culcare cu toii. A doua zi la 8 trebuia sa fim la micul dejun, pentru ca apoi sa plecam intr-un tur al insulei, si sa le facem o vizita si concurentilor de la CT3YA.

Ajunsi in camera noastra am gasit un apel nepreluat de la Stefano, IK2QEI / CN3A, bun prieten de la WRTC, aflat in Maroc, unde echipa sa a activat la categoria M/S, realizand un rezultat de peste 17mil pct (claimed 2nd/world). Curiosi, am luat rapid legatura cu el ca sa schimbam cifrele si sa ne felicitam, totodata impartasindu-ne reciproc si cateva planuri de viitor in legatura cu o operatiune comuna.


Antenele CT3YA / CQ9K (1)

Luni am avut parte de vreme buna pe aproape tot parcursul zilei. Dupa micul dejun si pozele de grup, Walter ne-a dus pe cel mai inalt varf de pe insula, apoi la QTH-ul CT3YA pentru a vedea antenele. Din pacate nu mai era nimeni, plecasera dimineata devreme. Ne-am fi dorit o intalnire cu Jose, CT1BOH / CT3NT. Apoi am mers sa luam pranzul in Funchal. Toata dupamasa am petrecut-o vizitand diferite obiective turistice.


Antenele CT3YA / CQ9K (2)

Marti dimineata ne-am luat la revedere de la cei care plecau mai tarziu, si Walter ne-a condus la aeroport impreuna cu Uwe, cu care am zburat pana la Lisabona. Inainte de plecare, in aeroport, ne-am intalnit din nou si cu Luis CT3EE, care ne-a povestit cum a mers concursul de partea lor. Felicitandu-ne pentru prestatia depusa, ne-am luat ramas bun de la Walter, in speranta ca intr-o zi ne vom revedea. Urma sa ne trezim din acel vis al copilariei, asa ca tot drumul am fost mai mult tristi decat bucurosi ca am avut onoarea sa devenim membri ai unui mare club DX, cu veche traditie: Rhein Ruhr DX Association. Si cel mai important este ca, datorita acestei activitati, cel putin o mana de oameni si-au schimbat vechea parere si vor avea cuvinte frumoase de spus daca vor fi intrebati despre romani.

Multumim statiilor YO care sunt in logul CT9L (84 de legaturi), sponsorului A1 Contest Club - Baneasa Investments S.A., si nu in ulimul rand lui Mihai YO3CTK, pentru incredere si sustinere!

Tiberiu Tebeica, YO9GZU si Andy Ruse, YO3JR 

Articol aparut la 3-1-2007

8339

Inapoi la inceputul articolului

Comentarii (5)  

  • Postat de Florentin - YO9BXC la 2007-01-03 21:41:48 (ora Romaniei)
  • Incredibil dar adevarat!
    Am citit partea a-3-a cu mare atentie si am ramas impresionat de ce inseamna un club de performanta ham-radio. Logistica, sponsori, ...dar in primul rand OAMENI DEOSEBITI care au facut din radioamatorism un mod de viata...in timpul liber.
    Vazand antenele de la CT9L, dar mai ales cele de la CT3YA...nu mai am ce sa comentez, imaginile spun totul.
    Felicitari sincere Tibi si Andy pentru cea ce faceti si citez..."Si cel mai important este ca, datorita acestei activitati, cel putin o mana de oameni si-au schimbat vechea parere si vor avea cuvinte frumoase de spus daca vor fi intrebati despre romani."...asta vis-avis de aderarea la marea familie europeana.
    La mai mare si LA MULTI ANI!
    Florentin YO9BXC.

  • Postat de Ovidiu - YO2LSK la 2007-01-04 23:21:20 (ora Romaniei)
  • Felicitari Andy si Tibi pentru tot ceea ce ati facut pentru radioamatorismul romanesc. Felicitari si sponsorilor care au facut posibile participarile in astfel de competitii la cel mai inalt nivel. "La multi Ani !" si tot ceea ce va doriti in 2007.

    73! de yo2lsk Ovidiu

  • Postat de replicatorul - E la 2007-01-11 13:35:52 (ora Romaniei)
  • Daca au ajuns romanii si acolo treaba-i clara....

  • Postat de Florentin YO9BXC - YO9BXC la 2007-01-12 21:24:35 (ora Romaniei)
  • .....au ajuns si ne mandrim cu ei pentru ca ei au IDENTITATE!

  • Postat de Cristian - N2NDV la 2007-01-15 15:55:03 (ora Romaniei)
  • Frumoasa treba ; felicitari si la mai mare !
    LA MULTI ANI !

    Scrieti un mic comentariu la acest articol!  

    Opinia dumneavoastra va aparea dupa postare sub articolul "CQWW SSB din Insula Madeira"
    Comentariul trebuie sa se refere la continutul articolului. Mesajele anonime, cele scrise sub falsa identitate, precum si cele care contin (fara a se limita la) atac la persoana, injurii, jigniri, expresii obscene vor fi sterse iar dupa caz se va ridica dreptul de a posta comentarii.
    Comentariu *
     
    Trebuie sa va autentificati pentru a putea adauga un comentariu.


    Opiniile exprimate în articole pe acest site aparţin autorilor şi nu reflectă neapărat punctul de vedere al redacţiei.

    Copyright © Radioamator.ro. Toate drepturile rezervate. All rights reserved
    Articole | Concursuri | Mica Publicitate | Forum YO | Pagini YO | Call Book | Diverse | Regulamentul portalului | Contact