hamradioshop.ro
Articole > Evenimente, insemnari de calatorie Litere mici Litere medii Litere mari         Tipariti

Simpozionul National al Radioamatorilor YO 2018

Nini Vasilescu YO3CCC

Anul acesta, Simpozionul National al Radioamatorilor YO, a avut loc ca si anul trecut, tot in tabara de la Izvoru Muresului, intre 27 si 30 septembrie.

Acum a fost pentru prima data, cand s-a organizat simpozionul doi ani consecutivi in acelasi loc. Eram obisnuit ca in fiecare an sa meg in alta parte din tara si sa revin acolo peste cel putin 10 ani. Din cauza ca s-a anuntat prea tarziu data desfasurarii simpozionului (parca pe la inceputul lunii august), familia cu care trebuia sa facem o echipa, asa cum am facut in ultimii ani, nu a putut sa mearga pentru ca trecuse perioada concediului si nu s-au mai putut invoi de la serviciu. Asa ca am fost nevoit sa merg cu trenul. Erau doua variante, una sa merg cu un tren direct, dar ajungeam la destinatie pe la ora 17:30, sau a doua varianta, sa meg cu un tren pana la Brasov, acolo sa stau in gara o ora si un sfert si sa iau al doilea tren, dar ajungeam pe la ora 15:30. Cum in asemenea ocazii, cand te intalnesti o data pe an cu prietenii si fiecare minut conteaza, evident ca am ales a doua varianta. Mi-am cumparat bilete din timp si la ora stabilita m-am prezentat cu sotia la Gara de Nord. Ne-am suit in tren, a plecat trenul de la linia 10 si mergea ca “ochii mortului”, asta pana aproape de Podul Grant unde s-a oprit. Dupa ce a stat un timp, a inceput sa mearga inapoi catre gara de Nord si in final a tras la peronul 8. A fost pentru prima data cand am trecut prin asa ceva de cand merg cu trenul. Hi! La putin timp, a venit o doamna de la CFR si ne-a spus: “Ne pare rau, dar s-a stricat un macaz si de aceea am revenit inapoi.” In sfarsit a plecat si am ajuns cu intaziere la Brasov. Am coborat in gara si m-am dus direct la Biroul de informatii ca sa ma interesez de la ce linie pleaca trenul catre Izvorul Muresului. Din cauza intazierii trenului am mai stat foarte putin pana a plecat catre destinatie, dar a aparut o alta problema. Aceesta fiind un tren personal, a oprit in toate haltele si statiile CFR, astfel incat o distanta de 131 Km a parcurs-o in 3 ore si 16 minute. Sa nu mai vorbesc de condiile in care se calatoreste cu asemenea trenuri.

Cum am ajuns in tabara am luat legatura cu Marius YO3CZW, am achitat toate “datoriile” pentru cele 4 zile care urmau sa stam acolo; ne-am cazat unde aveam rezervarea facuta din timp, in vila Closca, in camera 17. Si de data asta, am fotografiat camera din cat mai multe unghiuri, cum fac de obicei, pentru a ramane ca amintire. Dupa ce am lasat bagajul, am venit in parcarea din fata cladirii principale unde este si cantina restaurant pentru a ma intalni cu prietenii care venisera deja sau cu cei care urmau sa soseasca. Fata de anul trecut cand simpozionul a avut loc intre 31 august si 3 septambrie, anul aceesta a avut loc cu aproape o luna mai tarziu, ceea ce, in aceeasta perioada a anului si mai ales in Judetul Harghita, unde frigul, ploile si zapada vin mai devreme, conteaza foarte mult. Am vrut sa stam si noi de vorba la o cafea si o bere, dar fata de anul trecut, barul s-a deschis abia vineri, asa ca am fost nevoiti sa mergem pe la restaurantul “Veverita” sau la magazinul aflat la vreo 250 de metri. Din cauza ca era toamna si nu vara ca anul trecut, dupa masa de seara a trebuit sa mergem in camera pentru ca era frig. Anul trecut am stat pe terasa din fata barului pana la ora 22, dar era o alta vreme afara. A doua zi, pe 28 septembrie, au continuat sa vina si alti participanti la aceest simpozion. Am facut o plimbare prin curte pentru a descoperi si fotografia cat mai multi participanti la concursul “Cupa Romaniei QRP 2018”. Vineri am avut placuta surpriza ca s-a deschis barul si asa nu a mai trebuit sa mergem sute de metri pentru o cafea si o bere. Sambata, 29 septembrie, dupa micul dejun, a trebuit sa mergem la “Terasa de vara” ca sa vedem ce se poate gasi pe la “Talcioc”, iar apoi am mers in cladirea unde se desfasura “Campionatul National de Creatie Tehnica” pentru a face cat mai multe fotografii.

Si vineri seara, dupa cina, am fost nevoiti sa ne retragem in dormitor din cauza frigului, spre dosebite de anul trecut cand era cald afara si am stat pana la orele 22. De aceea am venit aici ca sa petrec cat mai mult timp cu prietenii, nu sa ma duc in dormitor si sa ma uit la televizor; asta pot sa o fac acasa. Seara a urmat “Masa festiva” si “Festivitatea de premiere”. Duminica 31 septembrie, ne-am mai invartit prin curte, am mai stat de vorba cu cei care inca nu plecasera, cu toate ca era un pic frig, ca sa tragem de timp, pentru ca aveam un tren care pleca din gara pe la 13:30. M-am bucurat ca am putut sa ma intalnesc si sa stau de vorba cu prieteni cu care altfel nu as avea cum sa ma intalnesc. Iar in concluzie, o sa enumar cele 3 probleme care m-au deranjat enorm:

1. simpozionul de anul urmator se anunta la “Masa festiva” dupa premierile care aveau loc: “La anul urmator, ne revedem la...”, iar in luna ianuarie, maxim in luna februarie se anunta data cand se tine; trebuie anuntat din timp ca lumea sa stie cum sa isi planifice concediul de odihna si alte evenimente;
2. intotdeauna, simpozioanele s-au tinut in luna august si maxim in primul week-end din luna septembrie; este pentru prima data cand se tine la sfarsitul lui septembrie;
3. anul aceesta este pentru prima data cand s-a tinut doi ani la rand in aceeasi locatie; traditia era ca sa se tina in fiecare an in alta locatie si sa se revina acolo peste cel putin 10 ani;

Daca nu se va tine cont de aceete trei puncte, cu parere de rau, de la anul, cred ca voi fi pierdut ca participant la aceest simpozion si ma voi duce la alte evenimente, iar din discutiile avute atat inainte cat si dupa simpozion, am descoperit ca sunt si altii care gandesc ca mine si care nu vor mai participa. Eu, totusi sper ca vom duce traditia mai departe asa cum a fost ea din 1980 si pana in prezent.

Un album cu fotografii realizat pe 27 septembrie poate fi vazut aici.

Un album cu fotografii realizat pe 28 septembrie poate fi vazut aici.

Un album cu fotografii realizat pe 29 septembrie la Micul dejun si “Talcioc” poate fi vazut aici.

Un album cu fotografii realizat pe 29 septembrie la “Campionatul National de Creatie Tehnica” poate fi vazut aici.

Un album cu fotografii realizat pe 29 septembrie la Pranz si “Masa festiva” poate fi vazut aici.

Nini Vasilescu YO3CCC

Articol aparut la 7-10-2018

5378

Inapoi la inceputul articolului

Nu exista comentarii postate.